Kollégiumi beléptető rendszer

A kollégiumban biometrikus azonosító rendszer működik. A kollégistáknak rendelkezniük kell a rendszerhez tartozó hallgatói kártyával. A vendégeknek a kollégiumi vendégkártya kiváltása szükséges ahhoz, hogy a kollégiumok területére be tudjanak lépni. A kártyákat az AKIK térben a HISZK pultjánál fogadási időben lehet elkészíttetni.

Egyetemi kártya igénylése a kollégiumi beléptető rendszerhez:

A Hallgatói Információs és Szolgáltató Központ (AKIK) iroda

Hétfő – Csütörtök      09:00 - 16:00

Péntek                      09:00 - 14:00

 A győri kollégisták részére szóló információk:

A győri kollégiumok valamelyikében lakó hallgatók bármely győri kollégiumban jogosultak bejárni a kártyájuk, és az ujjlenyomatuk használatával, de csak a vendégfogadási időponton belül, vagyis 06:00-tól 22:30-ig.
Ha a hallgató 22:30-ig nem hagyja el a vendég épületet, vagy nem húzza le kifelé menet a kártyáját, akkor az bent alvásnak minősül, és a kártyája csak a saját kollégiumában marad aktív, mindaddig, amíg bármely kollégiumi irodában be nem fizeti a büntetés díját, azaz 2.000 Ft-ot.

A vendégfogadó feladata és kötelessége a vendégével a Kollégiumi Házirendet megismertetni és betartatni. Vendég által okozott károk, illetve Házi rend megsértése esetén a vendégfogadó felelősségre vonható.


 

hallgatói kártyát csak az a hallgató igényelhet, akinek van aktív tanulmányi státusza (hallgatói jogviszonya) az egyetemmel. Az egyetem kollégiumaiba való 24 órás belépéshez is erre a kártyára van szükség, így minden kollégista hallgatónak rendelkeznie kell ezzel a kártyával. A kollégista hallgatóknak a kártya kézhezvétele után még egy ujjlenyomat felvételi folyamaton is át kell esnie ahhoz, hogy a kártyája alkalmas legyen a kollégiumi belépésre.

 Hallgatói kártya díja: egyszeri 1.200 Ft, melyet Neptunon keresztül kell befizetni.


 

kollégiumi vendégkártyát olyan személyek igényelhetik, akiknek nincs hallgatói jogviszonya az egyetemmel (pl.: más egyetem hallgatója). A kártya kézhezvétele után még egy ujjlenyomat felvételi folyamaton is át kell esnie, ahhoz, hogy a kártyája alkalmas legyen a kollégiumi belépésre, valamint a hallgato.sth.sze.hu oldalon a vendégfogadónak a vendég kártyaszámát és személyigazolvány számát beírva lesz aktív a belépési jogsultsága.  

A kollégiumi vendégkártya díja: 1600 Ft, amelyet személyesen a könyvtárban lehet befizetni vagy sárga csekken feladni.

A befizetési bizonylatot bemutatva, az AKIK ügyfélszolgálata készíti el a kártyát fogadási időben. Ha egy vendég kifelé menet elfelejti lehúzni a kártyáját, vagy nem hagyja el a kollégiumot, 22:30-ig, akkor a rendszer ezt bent alvásnak minősíti és abból a kollégiumból, ahol az éjszakát töltötte a rendszer kitiltottnak minősíti mindaddig, amíg a 2.000 Ft-ot ki nem fizeti.


 

Megkérünk minden hallgatót és vendéget, hogy az egyetemi kártyát kifelé menet is húzza el a megfelelő leolvasó előtt, hogy a rendszer hivatalosan is kiléptesse az épületből. Ha ez nem történik meg, akkor a legközelebbi bejövetel az épületbe nem lehetséges, mivel a rendszer úgy fogja kezelni a kártyát, mint ha az még mindig az épületben tartózkodna.

A kártyákról további információ a hallgatói információs központban, illetve az alábbi két weboldalon:

kartya.sze.hu

A kollégiumban működő szervezeteknek listát kell leadniuk azon tagjaikról, akik a kollégiumban hosszabbított ideig maradhatnak



A szervezet feladatai a következők:

Bővített kollégiumban tartózkodáshoz (22:30 órát meghaladó bent maradás időpontja) egy írásos kérelmet kell beadnia az adott szervezet vezetőjének, amiben szerepel a meghosszabított bent maradás végső időpontja, illetve annak indoklása. Ezt az ÚT 106-os Egyetemi Szolgáltató Központ irodájában Májer Eszter központvezetőnél kell írásban leadni.

  •  A nem kollégista tagoknak vendégkártyát kell vásárolniuk az AKIK irodában, aminek a számát a taglistában fel kell tüntetni.

  • A listában, a szervezet vezetőjének meg kell adni azon hallgatók nevét, akik jogosultak az adott szervezet társalgójának kulcsát felvenni a portán!

  • A szervezetnek taglistát kell küldeniük digitális formában a majer.eszter@sze.hu címre. A taglista a következő adatokat tartalmazza táblázatos formában:

    NÉV | NEPTUN KÓD | CHIP-KÁRTYA SZÁM | BEOSZTÁS | ELÉRHETŐSÉG (telsz. v. mail cím)