Négykarikás sikertörténetek: Beraczka Tamás
Tamás a 2 éves Dél-Koreai kiküldetéséből nem üres kézzel tért haza Győrbe. Szöulban olyan széleskörű kulturális és szakmai tudásbázist épített ki a legnevesebb akkumulátorgyártó cégekkel, ami napjainkra már konszern szinten képezi alapját az akkumulátor beszerzési folyamatoknak – tőlünk, Győrből. Hogyan érte el mindezt? Ismerd meg cikkünkből!
Tamás a beszerző csapat tagjaként az elmúlt 14 évben 15 országban járt, a leghosszabb időszakot Dél-Koreában töltötte egy 2 éves kiküldetésen.
Szöulban olyan kapcsolati hálót, kulturális és szakmai tudásbázist épített ki a legnevesebb dél-korai akkumulátorgyártó cégekkel, ami napjainkban konszern szinten képezi alapját az akkumulátorokkal kapcsolatos beszerzési folyamatainknak.
Hogyan érte el mindezt? Olvass tovább!
M.K: Mi volt számodra a legnagyobb kihívás a dél-koreai kiküldetés során?
B.T: Kiküldetésemet Szöul városában, az Volkswagen Konszern regionális beszerző irodájában töltöttem. Be kell vallanom, az elején meg kellett küzdenem a hatalmas kulturális és gondolkodásmódbeli különbségekkel. Ahogy telt az idő, egyre jobban érdekelt, hogy rálássak és megértsem külföldi munkatársaim és partnereim motivációit. Rengeteg türelmet, empátiát és számtalan egyeztetést igényelt, hogy mindig mögé nézzek a dolgoknak: lássam miből fakadnak a gondolkodásmódbeli különbségek, hogyan hidalhatóak át. Gyakran ültem le új kollégáimmal egy tea mellé beszélgetni, hogy igazán megismerhessem őket.
M.K: Hogy kerültél kapcsolatba a legnevesebb akkumulátor gyártó cégekkel?
B.T: 2015 nyarán érkeztem Dél-Koreába – abban az időszakban, amikor az autóiparban már érezhető volt, hogy a „villanyautózás” a járműiparban egyre nagyobb jelentőséggel fog bírni. Bár végzettségem szerint közgazdász vagyok, hobbi szinten egyre inkább elkezdtem érdeklődni ezen jövőbemutató téma iránt, így proaktívan jeleztem a területemen, hogy szívesen bekapcsolódnék az akkumulátor beszerzési hálózat építésébe, fejlesztésébe. 2016 márciusában voltam először egy neves akkumulátor cégnél, ahol ráláttam a szakmai mélységekre is: már az első látogatás alkalmával napokon át követhettem nyomon a termelési folyamatokat.
Manapság az akkumulátorok témaköre a jövő mobilitásának egyik legközpontibb eleme, viszont akkoriban még szinte a prototípus gyártási fázisnál tartottunk. Ennek köszönhetően -mondhatni- a kezdetektől jelen voltam, és a VW konszern igényeinek megfelelően be is avatkozhattam a gyártási folyamatok fejlesztésébe, a kapcsolati hálózatok kialakításába a dél-koreai partnerek esetén.
M.K: Mit „hoztál” haza magaddal Dél-Koreából?
B.T: Széleskörű kapcsolati hálóval és egy elég speciális szakmai tudásbázissal tértem vissza. Hazaérkezésem után már tudtam, hogy több neves akkumulátorgyártó cég magyarországi leányvállalatot alapít, ezért azonnal elkezdtem „kampányolni” a területemen, hogy Magyarországon is kezdjünk el kapacitást kiépíteni erre a rendkívül fontos, jövőbemutató témakörre. Ennek végeredményeként az Audi Hungariánál 2019-ben létrejött a Kelet-Európai Akkumulátor Centrum, azaz az a szervezeti egységünk a beszerzésen, ami a konszern 9 vállalatának akkumulátor beszerzési folyamatait támogatja világszinten.
M.K.: Számodra mi adja a legnagyobb sikerélményt ebben a történetben?
B.T.: Büszke vagyok rá, hogy a Kelet-Európai Akkumulátor Centrum létrejöttéhez és sikeres működéséhez nagyban hozzájárult az a kulturális és szakmai tapasztalat, amit a kiküldetésem során szereztem meg, majd adtam át magyar kollégáimnak. Jelenleg is mediátorként, mentorként segítem munkatársaimat és a folyamatokat.
A konszernben számítanak ránk, így büszkén mondhatom, hogy nagy jelentőséggel bír a tevékenységünk - Martorelltől - Ingolstadton át - Sant’ Agata Bolognese-ig 9 vállalatnál mi is felelünk azért, hogy villamos hajtású autóinkba a legmegbízhatóbb akkumulátorok kerüljenek.